27 Aralık 2012 Perşembe

MUTLU

Auld Lang Syne - Eski Güzel Zamanlar


"Sevinç bir duygudur..
Mutluluksa duygunun mantıkla harmanlanmış hali.."
Geçen gün annem öyle bir geçer zamanki de bir elbise göstermek için açtırdı bana o "dramdan ölün bitin ağlayın hayatınız kararsın sonra da gidin yatın" mantığındaki diziyi. Elbiseyi göremedim, o sahne kaçmıştı ama tam açtığımda başrol deki ağlak karakterimiz Cemileyle, yeni manitasının konuşmasına tanık oldum. Buna benzer bir cümle kurdu. Ve söylenilen söz bana mantıklı geldi. Mutluluğun tanımı yapılabilse eğer buna benzer bir şey olurdu herhalde.
Ve mutluyum. Uzun bir aradan sonra ilk kez böyle bir şey yazıyorum buraya. Çoğu şeye şükrediyorum orası ayrı. Bu sefer mutluyum. Evet akşama kadar mutlu olmadığım bir işte çalışıyorum. Sürekli şunu yapayım, bunu yapayım deyip hiç birini yapmaya vakit bulamıyorum. Gitmek istediğim ama gidemediğim yerler, görmek istediğim ama göremediğim şeyler var. Yaşamak istediğim daha bir sürü hayat var. Ama zaten ben daha 25 yaşındayım. Yani ne kadar kendimi bazen 70 yaşındaymış gibi hissetsem de, değilim. Gencim,istediklerimi yaşamaya vaktim var görünüyor. Acele etmeme gerek yok aslında. Her şey hemen olamıyor zaten. Adımları var, benim de bu adımları yaşamam gerekiyor. Bunun farkındalığını yaşıyorum işte bu ara.. Ve bundan da mutluyum..
Yılbaşı yaklaşıyor. Ailem gelecek. Tüm sevdiklerim yanımdayken gireceğim yeni yılıma. Murat için üzülüyorum, o biraz buruk kalacak biliyorum. Ama kendimle ilgili genel olarak düşündüğümde, daha ne isteyeyim diyorum. Öyle dışarıda, bilmemkimin sahne alacağı bilmemhangi klupte hiç tanımadığım milyon tane insanla yeni yıla girmeyeceğim evet. Dıptıs dıptıs müzikle kulaklarım şişmeyecek, sadece oraya gelmiş ve eğlenmiş olmak gerektiği için etrafa gülümsemek zorunda olmayacağım. Bunları yapan, bunlardan zevk alan insanlar var tabi ki ,amacım eleştiri değil. Geçen yıl bundan farklı bir şekilde girmedim zaten. Ama sadece bana göre değil. Belki içim 70 yaşında gibi davranıyor böyle zamanlarda ama ben bu halimden mutluyum. Mutlu olmadığım, sevmediğim bir çok yönüm var. Ama bunları değiştirmek de benim elimde. Ve bu durumdan da mutluyum. Pasaportumu alıyorum, bu bir adım sayılır. Artık gidilecek yerlerin listesini yaptığımda, yaptığım liste o kadar hayali gelmeyecek. En azından önümde zamandan başka engel olmayacak, biliyorum. Ya da öyle umuyorum.. 
Yılbaşı ağacımızı kurucaz bugün. Altına hediyeler de koyucaz. Kırmızı bir masa örtüsü sericem masaya, tabi önce almam gerek. Üzerine yapabildiğim -güzel yapabildiğim - her şeyi hazırlayıp koyacağım. Annemin yılbaşı kutlanır mıymış diye söylenecek olmasına rağmen evet, ben o geceyi kutlayacağım. Maksat bir yılın sona erişini, birbirine çok benzeyecek başka bir yılın gelmesini kutlamak değil zaten.. Kutlayabileceğim, bir şeylerin hala var olmasını kutlayacağım ben.. Mutlu olmayı kutlayacağım...
Ve evet bu, bu yıl ki son yazım olacak... Hepimize Mutlu yıl sonları.. Mutlu yıl başları diyorum... Mutlu noeller diyorum :) 
Ve seneye görüşürüz.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder