11 Aralık 2012 Salı

Glee - ase

Tam olarak ne zaman izlemeye başladım hatırlamıyorum. Sister'm sağ olsun  izle izle diye başımı yeyince müzikal bir dizi olmasına rağmen deneyeyim demiştim. Başlarda olayın gidişatını merakımdan müzikli yerleri sardırıp, konuyu takip edecek kadar izliyordum. Sonraları, hangi ara oldu bilmiyorum ama , artık sussunlar ve şarkı söylesinler demeye başladım. Şarkı söyledikleri kısımları başa sarıp sarıp izlemeye başladım. Sonra şarkıların sözleri ilgilimi çekti, sonra şarkıların içinde geçtiği filmler. Bir süre sonra bazı izlenilmesi gereken ama benim izlemediğim filmlerin uyarlamalarını bölüm bölüm yaptıklarını algıladım. Sonra o izlenilesi filmler ilgimi çekti... O uyarlamanın hem eski yani orijinal versiyonunu, hemde Glee nin uyarladığı versiyonunu izleyince her şey daha bir tanıdık gelmeye başladı.

Glee- Grease

 
Orjinal Versiyon- Grease


 Dizilerden filmlerden yüzde yüz etkilenen bir insani yapıya sahip  olmam ve çok şükür ki çevremde de hep öylesi insanlar olmasından dizilerin hayatımı daha yaşanılası, daha kolay hale getirdiği gerçeğini hayatımın daha genç dönemlerinde farketmiştim zaten. Bir one tree hill içinde yaşadığım zamanlar olmadı değil. Hepimizin oldu. Bir çizgi film kahramanına aşık olan ve ona şiirler yazan bir ablanın kardeşiyim ben. Gene iyiydi bu hallerim yani.
 Bu yüzden dolayı Glee nin günlük hayatıma etki etmesi çok uzun sürmedi. Bana ne kadar uzakta yaşandığı önemli değildi. Ya da yaşananların benim içinde bulunduğum çevreye ne kadar uzak olduğu. Biz de hayalleri olan insanlardık ya işte, en büyük ortak paydamız buydu. Müziği seviyorduk, boş zamanlarda klip çekiyorduk, hiç üşenmeden, annemin kocaman kızlar oldunuz artık demesine hiç kulak asmadan, kocaman kızlar olarak değil, hayallerine tutunan o küçük kızlar olarak yaşatmaya çalışıyorduk ya tutkularımızı.. Glee bizdik aslında. Bizden olmayanlar suratımıza buzlu içecek püskürtmüyordu belki ama kahkahalarını püskürtüyorlardı ya işte. İlahi siz diyorlardı. Boş boş işlerle mi uğraşıyorsunuz diyorlardı ya da.. Bu da, burdakilerin buzlu içecek püskürtmesiydi belki. Önemli miydi. Hiç değildi, hiç olmadı. Tıpkı Glee de olmadığı gibi..
Glee bazılarınız için yalnızca bir dizi. Hatta belki de sıkıcı bir dizi. Benim ve benim gibiler içinse hayattaki bazı anları daha kolay atlatmamızı sağlayan bir yol. Yaşam şekli. Glee de rol alan hiçbir oyuncuya delicesine tutkunluğum yok. Hepsinin yeteneğine ayrı ayrı hayranım orası ayrı. Kimisinin sesi, kimisinin dansı. Asıl tutkunluğum canlardıkları karakterlere.. Rachel'a, Finn'e, Santana'ya, Kurt'e, Britney'e.. Birbirlerinden tamamen farklı oluşlarının beraber yaşayışlarında hiçbir sorun teşkil etmiyor oluşuna.. Her birinin zaman geçtikçe birbirine benzemek ya da benzemeye çalışmak yerine, özgünlüklerini sürdürebilmelerine, tüm yargılamalara, düşmelere rağmen tekrar ayağa kalkışlarına.. Glee dizisi senaristlerine.. Bu karakterlerin yaratıcılarına...

Everybody Talks

Çoğu şeye vakit bulamadığım şu günlerde beni delicesine mutlu eden, ve her izleyip başından kalktığımda hayattaki amacımı hatırlatan bir dizi Glee benim için.. Daha ne olsun.. O zaman bırakıyorum Glee - ase'lerle sizi başbaşa.. :)


Let's Have Kiki :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder